How to solve unstable wifi

Share your own howto's etc. Not for support questions!

How to solve unstable wifi

Postby Palmitoxico » 2014-06-09 01:08

Hi people,

I had been searching for a solution for a problem that I had with my notebook wifi adapter, it's a RTL8188CE, and since i have installed debian my wifi conection got very unstable, the signal was very good, but then after 1 or 2 minutes I couldn't access any web page or even another computer in my local network. Runing 'ping www.google.com' I've got inconsistent values, the ping time range was between 50ms ~ 2000ms, and some times no packets were received.

After months finding for a solution, finally one worked: Build and install the Realtek driver, but don't download from their web site, because it won't build. Instead use 'git clone https://github.com/FreedomBen/rtl8188ce ... river.git' (corrected version of the driver). Disable the wifi, and run the ./install.sh as root. It will build and install the driver automaticaly. Remember that you need the build-essentials package installed!

Good luck : )

Olá pessoal,

Eu estive procurando uma solução para um problema que eu tive com o adaptador wifi de meu notebook, o modelo é RTL8188CE, e desde quando instalei o debian neste notebook minha conexão wifi ficou muito instável, mesmo o sinal estando muito bom não durava 1 ou 2 minutos a conexão congelava, eu não conseguia acessar páginas web ou um computador na minha rede local. Executando o comando 'ping www.google.com' obtive valores inconcistentes que variavam entre 50ms a 2000ms, e as vezes nenhum pacote era recebido.

Depois de meses procurando por uma solução, finalmente encontrei: Compile e instale o próprio driver da Realtek, mas não baixe do site deles, pois o código não irá compilar. Em vez disso dê um git clone no repositório https://github.com/FreedomBen/rtl8188ce ... driver.git (versão corrigida do driver). Desabilite o wifi e execute o ./install.sh como root no diretório de download do git. Esse script irá compilar e instalar o driver automaticamente. Lembre-se de que você precisa do pacote build-essentials instalado para compilar!

Boa sorte : )
Palmitoxico

Re: How to solve unstable wifi

Postby dasein » 2014-06-09 01:16

Moved from Hardware to HOWTOs
dasein

Return to Docs, Howtos, Tips & Tricks